Μνήμες ενός αιώνα ζωντάνεψαν στις εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 100 χρόνων λειτουργίας του 1ου Γυμνασίου Αγίου Νικολάου, ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος με σημαντική προσφορά στην τοπική κοινωνία.
Η επέτειος αυτή δεν είναι απλώς ένας αριθμός, αλλά μια ζωντανή μαρτυρία της ιστορίας, της γνώσης και των αξιών που μεταδόθηκαν από γενιά σε γενιά.
Από την ίδρυσή του στο σχολείο έχουν φοιτήσει αρκετές εξέχουσες τοπικές και πανελλήνιας εμβέλειας προσωπικότητες πολλοί από τους οποίους διακρίθηκαν στον ιερό χώρο της εκκλησίας, της πολιτικής, της επιστήμης, του αθλητισμού και την κοινωνία .
Μέσα από δεκάδες φωτογραφίες που συγκέντρωσαν οι καθηγητές του σχολείου – παραχώρησαν παλαιοί μαθητές, αλλά και video που «ζωντάνεψαν» με την δυνατότητα που προσφέρει τεχνική νοημοσύνη αποτυπώθηκε κατά τον καλύτερο τρόπο η εξέλιξη του σχολείου μέσα στον χρόνο – από τα πρώτα του βήματα μέχρι τη σύγχρονη εποχή, ενώ οι παριστάμενοι είχαν την ευκαιρία να «ταξιδέψουν» στο παρελθόν και να ανακαλύψουν στιγμές που σημάδεψαν την πορεία του ιδρύματος.
Η επετειακή εκδήλωση περιλάμβανε επίσης ομιλίες από την Γυμνασιάρχη του 1ου Γυμνασίου κ. Καλλιόπη Δασκαλογιαννάκη, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, αποφοίτους οι οποίοι αναφέρθηκαν στη σημαντική συμβολή του σχολείου στην εκπαίδευση και την καλλιέργεια αξιών.
Ιδιαίτερα συγκινητικές ήταν οι αφηγήσεις παλαιών εκπαιδευτικών που μοιράστηκαν με το κοινό αναμνήσεις από τις θέσεις ευθύνης που υπηρέτησαν, ενώ ένα διαφορετικό τόνο στον εορτασμό έδωσαν οι μαθητές που φοιτούν σήμερα στο 1ο Γυμνάσιο, οι οποίοι με μουσικές δράσεις τίμησαν την ιστορία του σχολείου τους, αποδεικνύοντας ότι το πνεύμα του παραμένει ζωντανό και δημιουργικό.
Ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Μανώλης Μενεγάκης στον χαιρετισμό του ανέφερε : «Με χαρά μαζί και συγκίνηση βρίσκομαι μαζί σας σε μια ξεχωριστή στιγμή για την πόλη μας. Πέρασα και ο ίδιος για λίγο από αυτό το σχολείο μέχρι την ίδρυση του 2ου Γυμνασίου.
Η συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυση του 1ου Γυμνασίου Αγίου Νικολάου αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο, όχι μόνο για τη σχολική κοινότητα, αλλά για ολόκληρη την τοπική κοινωνία.
Το 1ο Γυμνάσιο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις παιδικές και μαθητικές μνήμες των ανθρώπων του Αγίου Νικολάου και όχι μόνο. Είναι ένα σχολείο που σημάδεψε γενιές, φιλοξένησε όνειρα, φιλίες και εμπειρίες, αφήνοντας ανεξίτηλο αποτύπωμα στη ζωή πάρα πολλών συμπολιτών μας.
Σήμερα τιμούμε όλους όσοι υπηρέτησαν αυτό το σχολείο: τους διευθυντές, τους εκπαιδευτικούς που ενέπνευσαν, τους μαθητές που ονειρεύτηκαν και δημιούργησαν, καθώς και όλους όσοι διατήρησαν ζωντανή την ιστορία και την παράδοσή του.
Θα ήθελα, να ευχαριστήσω θερμά τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη διαρκή στήριξή της το σχολείο και για τη διαχρονική συμβολή της.
Ως Δήμος Αγίου Νικολάου έχουμε χρέος μας να στεκόμαστε δίπλα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η παιδεία είναι το ισχυρότερο θεμέλιο για το μέλλον του τόπου και της νεότερης γενιάς.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους όσοι εργάστηκαν για τη διοργάνωση της αποψινής επετειακής εκδήλωσης. Εύχομαι το 1ο Γυμνάσιο Αγίου Νικολάου να συνεχίσει και στον δεύτερο αιώνα της ιστορίας του να εμπνέει, να μορφώνει και να αποτελεί πυλώνα γνώσης και πολιτισμού.
Χρόνια πολλά στο ιστορικό μας σχολείο. Ευχαριστούμε όλους τους εκπαιδευτικούς διαχρονικά για την αγάπη που δείξατε και δείχνετε στα παιδιά μας».
Το 1ο Γυμνάσιο Αγίου Νικολάου που βρίσκεται στην καρδιά της πόλης του Αγίου Νικολάου με ιστορία ενός αιώνα, συνεχίζει τη λειτουργία του με στόχο την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης προσαρμοζόμενο στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, χωρίς να χάνει την ταυτότητα και τις αξίες του.
Η συμπλήρωση 100 χρόνων λειτουργίας δεν σηματοδοτεί το τέλος μιας διαδρομής, αλλά την αρχή ενός νέου κεφαλαίου γεμάτου όραμα, εξέλιξη και προσφορά.
Να υπενθυμίσουμε ότι στις αίθουσες του σχολείου λειτουργεί έκθεση με παλιά ξύλινα θρανία, μαθητικές ποδιές, φωτογραφικό υλικό και αναμνηστικά τεκμήρια από τη σχολική ζωή περασμένων δεκαετιών προσφέροντας στους επισκέπτες ένα ταξίδι στις αναμνήσεις και την ιστορία του σχολείου.
Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή (26-27-28/6) από τις 10:00 το πρωί έως τις 12:00 το μεσημέρι.

















