Skip to main content
ΔιαβουλεύσειςΑνακοινώσεις

Συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση για προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις στον παραλιακό δρόμο Αγίου Νικολάου και για την πεζοδρόμηση τμήματος πλατείας Ελευθερίου Βενιζέλου και κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στη γύρω περιοχή

Από 12 Νοεμβρίου, 2025Χωρίς σχόλια

Προτεινόμενες παρεμβάσεις για την Αμφιδρόμηση της Παραλιακής Οδού Στ. Κούνδουρου

Τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην παραλιακή ζώνη του Αγίου Νικολάου, με στόχο την βελτίωση της λειτουργία της οδού και την απρόσκοπτη κυκλοφορία για την εξυπηρέτηση τόσο των κατοίκων όσο και των επισκεπτών. Η επαναφορά της διπλής κατεύθυνσης για την Ακτή Κούνδουρου έρχεται να δώσει «πνοή» στο παραλιακό μέτωπο και να βελτιώσει ουσιαστικά τη ροή οχημάτων και πεζών στο κέντρο της πόλης.

Η προτεινόμενη ρύθμιση επιτρέπει την ομαλή έξοδο των οχημάτων από το κέντρο προς το Αμμούδι, αλλά και την ασφαλή είσοδο προς αυτό από τον κόμβο της «Γέφυρας». Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η μονομερής εξάρτηση από την οδό Κωνσταντίνου Παλαιολόγου και τον κυκλικό κόμβο Ανδρέα Παπανδρέου, που δέχονται υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο, προκαλώντας συμφόρηση και καθυστερήσεις ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο.

Για την επίτευξη του στόχου αυτού, προτείνεται μια αρχική προσαρμογή της κυκλοφοριακής ροής με την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση στο υφιστάμενο δίκτυο, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της οδικής υποδομής και να εξαχθούν συμπεράσματα για περαιτέρω βελτιωτικές παρεμβάσεις εφόσον απαιτηθούν. Η πρόταση περιλαμβάνει αποξήλωση του πρόσθετου πεζοδρομίου και ασφαλτόστρωση, καθώς και βελτίωση της οργάνωσης της στάθμευσης με κατάλληλη διαμόρφωση των πεζοδρομίων για ΙΧ, οχήματα φορτοεκφόρτωσης και λεωφορεία. Ως κύριος άξονας πεζής κυκλοφορίας παραμένει το πεζοδρόμιο της πλευράς προς τη θάλασσα.

Για την ενίσχυση της ασφαλούς και ομαλής κυκλοφορίας σε διπλή κατεύθυνση, προτείνεται η λήψη των παρακάτω βελτιωτικών μέτρων. Τα εν λόγω μέτρα θα συμβάλουν στην αποδοτική λειτουργία του κυκλοφοριακού συστήματος, διασφαλίζοντας την προστασία των χρηστών της οδού και την αποφυγή πιθανών εμπλοκών, ενώ παράλληλα θα διευκολύνουν την προσαρμογή τους στο νέο κυκλοφοριακό καθεστώς.

  1. Επιβολή χαμηλού ορίου ταχύτητας (30 km/h)

Ως γενικό οριζόντιο μέτρο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, προτείνεται η επιβολή πολύ χαμηλού ορίου ταχύτητας για τους οδηγούς ίσο με 30 km/h με τη χρήση της αντίστοιχης ρυθμιστικής κατακόρυφης σήμανσης Ρ32, σε όλο το μήκος του υπό μελέτη τμήματος.

  1. Απαγόρευση διέλευσης οχημάτων άνω των 3.5 τόνων

Για λόγους ομαλής κυκλοφορίας και αυξημένης οδικής ασφάλειας προτείνεται να απαγορευτεί η είσοδος από τον κόμβο «Γέφυρα» προς το Αμμούδι για βαρέα οχήματα άνω των 3.5 τόνων, με προσθήκη της αντίστοιχης κατακόρυφης σήμανσης Ρ-23 (Απαγορεύεται η είσοδος σε οχήματα συνολικού βάρους που υπερβαίνει τους 3.5 τόνους).

  1. Πλάτος κυκλοφορούμενος τμήματος

Το κυκλοφορούμενο τμήμα της οδού είναι 6,50 μ (δύο λωρίδες κυκλοφορίας των 3,25 μ), σε όλο το μήκος της εκτός από το τμήμα από την στροφή του Αγίου Γεωργίου μέχρι την γέφυρα που το πλάτος κυμαίνεται από 6,50μ έως 6,00μ.

  1. Ρύθμιση προτεραιότητας και βελτίωση ορατότητας στο τμήμα της οδού από την στροφή του Αγίου Γεωργίου έως την γέφυρα.

Λόγω της μείωσης του πλάτους του οδοστρώματος σε αυτό το τμήμα της οδού, προτείνεται η τοποθέτηση των ρυθμιστικών πινακίδων Ρ5 («Προτεραιότητα της αντιθέτως ερχόμενης κυκλοφορίας λόγω στενότητας οδοστρώματος») και Ρ6 («Προτεραιότητα έναντι επερχόμενης κυκλοφορίας λόγω στενότητας οδοστρώματος»). Η χρήση αυτών των πινακίδων θα διασφαλίσει την καλύτερη οργάνωση της κυκλοφορίας και την πλήρη ενημέρωση των κινούμενων οδηγών, μειώνοντας τον κίνδυνο κυκλοφοριακών εμπλοκών και καθυστερήσεων. Σε συνδυασμό με την τοποθέτηση της ρυθμιστικής πινακίδας Ρ5 προτείνεται η εγκατάσταση ηλιακού παλλόμενου προειδοποιητικού φαναριού, με στόχο την ενίσχυση της ορατότητας και της οδικής ασφάλειας κατά τις ώρες χαμηλής φωτεινότητας.

Επιπλέον, για την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας στο σημείο της στροφής μεταξύ του Αγίου Γεωργίου και της οδού Στρατηγού Κόρακα, προτείνεται:

  • Η τοποθέτηση κυρτού καθρέφτη κυκλοφορίας, προκειμένου να βελτιωθεί η ορατότητα των διερχόμενων οχημάτων και να μειωθεί η πιθανότητα συγκρούσεων.
  • Η Τοποθέτηση δικτύου αισθητήρων σε συνδυασμό με φωτεινό σηματοδότη για διασφάλιση της ομαλής κυκλοφορίας στην περίπτωση ταυτόχρονης κίνησης λεωφορείων με κατεύθυνση από Αμμούδι προς Γέφυρα και οχημάτων με κατεύθυνση από Γέφυρα προς Αμμούδι. Το σύστημα θα λειτουργεί ως εξής:

Στο σημείο Α, προτείνεται η τοποθέτηση αισθητήρα, ο οποίος θα ανιχνεύει την κίνηση των λεωφορείων και θα αποστέλλει σήμα στο φωτεινό σηματοδότη που θα βρίσκεται στο σημείο Β. Κατά τη διάρκεια ανίχνευσης του λεωφορείου, ο σηματοδότης στο σημείο Β θα ενεργοποιεί κόκκινη ένδειξη, η οποία θα σημαίνει τη διακοπή της πορείας των οχημάτων που κινούνται με κατεύθυνση από Γέφυρα προς Αμμούδι, διασφαλίζοντας έτσι την ασφαλή διέλευση των λεωφορείων και την αποφυγή πιθανών συγκρούσεων.

 

  1. Επαναφορά προτεραιότητας κίνησης στον κόμβο της «Γέφυρας»

Προτείνεται η κατάργηση της κατακόρυφης σήμανσης Ρ-2 («STOP») για τα οχήματα που κινούνται επί της Ακτής Κούνδουρου με κατεύθυνση από Αμμούδι προς Γέφυρα, προκειμένου να δοθεί προτεραιότητα στην κυκλοφορία από την Ακτή Κούνδουρου προς την οδό Κωνσταντίνου Παλαιολόγου ώστε να μην δημιουργούνται ουρές οχημάτων από την κίνηση της Ακτής Κούνδουρου. Παράλληλα, οι οδηγοί που εξέρχονται από το Γέφυρα θα υπόκεινται σε ρύθμιση προτεραιότητας μέσω σήμανσης Ρ-2, ώστε να επιβραδύνουν και να παραχωρούν προτεραιότητα στα κινούμενα οχήματα.

  1. Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης σε επιλεγμένα τμήματα

Προτείνεται η απαγόρευση στάσης και στάθμευση με την τοποθέτηση της πινακίδας Ρ-40, σε συγκεκριμένα σημεία των τμημάτων ώστε να διατηρηθεί η ομαλή ροή της κυκλοφορίας των ΙΧ και η ασφαλής κίνηση των πεζών.

Επιπλέον, σε όλο το μήκος της παραλιακής οδού προβλέπεται η χωροθέτηση διαβάσεων πεζών σε κατάλληλες θέσεις, σε συνδυασμό με την αντίστοιχη κατακόρυφη σήμανση τύπου Π-21, με στόχο την έγκαιρη προειδοποίηση και ενημέρωση των οδηγών για την παρουσία πεζών.

Η εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την υφιστάμενη σήμανση και να επιτρέψει την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς της. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα χρησιμοποιηθούν για την περαιτέρω μελέτη και βελτιστοποίηση του οδικού τμήματος. Επιπλέον, τα μέτρα θα υποστηρίξουν τον προγραμματισμό και την υλοποίηση μελλοντικών έργων για την επέκταση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου και των πεζοδρομίων, στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης του παραλιακού μετώπου.

Συνημμένα Αρχεία:

Paraliakos_Diavouleusi5_       V3.1.-Model        V3.2.-Model        V3.3.-Model        V3.4.-Model

 

 

Πεζοδρόμηση τμήματος Πλατείας Ελευθερίου Βενιζέλου και κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στη γύρω περιοχή

Στο κέντρο του Αγίου Νικολάου και ιδιαίτερα στην ευρύτερη περιοχή της Πλατείας Ελευθερίου Βενιζέλου, παρατηρείται καθημερινά αυξημένη κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, φαινόμενο που εντείνεται κατά τη θερινή περίοδο. Η ταυτόχρονη κίνηση όλων των χρηστών στους κεντρικούς αυτούς οδικούς άξονες δημιουργεί κινδύνους, μειώνει την οδική ασφάλεια και αυξάνει την πιθανότητα συγκρούσεων μεταξύ πεζών και διερχόμενων οχημάτων.

Με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικότητας του οδικού δικτύου και τη διασφάλιση συνθηκών ασφαλούς και αποτελεσματικής κυκλοφορίας, προτείνεται η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πλέγματος παρεμβάσεων, το οποίο περιλαμβάνει τόσο στρατηγικές κατευθύνσεις όσο και σημειακές τεχνικές διαμορφώσεις.

Κεντρικός άξονας των παρεμβάσεων είναι η πεζοδρόμηση επιλεγμένων περιοχών του εμπορικού κέντρου γύρω από την Πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου, με στόχο την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και την ενίσχυση της προσβασιμότητας για πεζούς.

Πιο συγκεκριμένα, οι πεζοδρομήσεις θα περιλαμβάνουν τα εξής οδικά τμήματα:

  • ημικυκλικά τμήματα της Πλατείας Ελευθερίου Βενιζέλου,
  • την οδό Αρκαδίου
  • την οδό Κλυτωνύμου
    ώστε να δημιουργηθεί ένας ενιαίος, ασφαλής χώρος για πεζούς.

Σημειώνεται ότι, κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η κυκλοφορία συγκεκριμένων κατηγοριών οχημάτων, όπως οχήματα έκτακτης ανάγκης, οχήματα ΑμΕΑ, οχήματα εξυπηρέτησης δημόσιων υπηρεσιών και αστική συγκοινωνία.

Επιπλέον, προτείνονται οι παρακάτω κυκλοφοριακές παρεμβάσεις:

  1. Μετατροπή οδικών τμημάτων σε ζώνες ήπιας κυκλοφορίας

Μετατροπή των οδών Σοφοκλή Βενιζέλου και Ρούσσου Κούνδουρου (από Μελετίου Μεταξάκη έως Κωνσταντίνου Παλαιολόγου) σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, με όριο ταχύτητας 20 km/h και απαγόρευση στάθμευσης, εκτός φορτοεκφόρτωσης και οχημάτων έκτακτης ανάγκης.

  1. Αντιστροφή κατεύθυνσης της οδού Δασκαλογιάννη

Με στόχο την εξυπηρέτηση των κατοίκων ή επισκεπτών που επιθυμούν από την Νικολάου Πλαστήρα να μετακινηθούν προς την 5η Μεραρχίας και τις γειτονικές οδούς που αποκλείονται λόγω της πεζοδρόμησης. Με τη νέα κυκλοφοριακή ρύθμιση, η πρόσβαση στα συγκεκριμένα οδικά τμήματα θα πραγματοποιείται ακολουθώντας τη διαδρομή που περιλαμβάνει τους οδικούς άξονες Νικ. Πλαστήρα, Φιλελλήνων και Δασκαλογιάννη.

  1. Οργάνωση στάθμευσης

Προκειμένου να διευκολυνθεί η κυκλοφορία των οχημάτων προτείνεται η χωροθέτηση  θέσεων στάθμευσης για ΙΧ και οχήματα φορτοεκφόρτωσης με ειδική υποδομή επί του πεζοδρομίου για τις οδούς Σοφοκλή Βενιζέλου και Νικ. Πλαστήρα καθώς και στην οδό Θέμιδος η χωροθέτηση οργανωμένου χώρου στάθμευσης για τα μηχανάκια. Σκοπός είναι η αποφυγή παράνομης στάθμευσης επί των πεζοδρομημένων τμημάτων.

  1. Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης

Εντός των οδών ήπιας κυκλοφορίας καθώς και σε γειτονικών οδικών τμημάτων όπως στην οδό Καπετάν Κοζύρη (τμήμα μεταξύ Κύπριων Αγωνιστών και Μελετίου Μεταξάκη) προτείνεται η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης.

  1. Τοποθέτηση αναδυόμενων μπαρών

Για την ευέλικτη ρύθμιση της πρόσβασης σε επιλεγμένα οδικά τμήματα (Σοφοκλή Βενιζέλου, Ρούσσου Κούνδουρου, Θέμιδος κ.ά.). Οι μπάρες αυτές θα ενεργοποιούνται όποτε απαιτείται, επιτρέποντας τον προσωρινό ή μόνιμο αποκλεισμό των οδών από την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων.

  1. Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας

Λόγω των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, προτείνεται η τοποθέτηση κατάλληλης κατακόρυφης σήμανσης, η οποία θα ενημερώνει έγκαιρα τους οδηγούς για τη νέα κυκλοφοριακή διάταξη και θα συμβάλλει στην ομαλή προσαρμογή τους στις αλλαγές του οδικού δικτύου.

Η στρατηγική αναδιαμόρφωση του δημόσιου χώρου μέσω της πεζοδρόμησης και της εφαρμογής ζωνών ήπιας κυκλοφορίας αποτελεί βασικό άξονα για τη βιώσιμη ανάπτυξη του αστικού περιβάλλοντος στον Άγιο Νικόλαο. Η νέα διαρρύθμιση κατευθύνει τα οχήματα περιμετρικά του κέντρου και προσφέρει περίπου 3.900 m² πρόσθετου δημόσιου χώρου για ήπια μετακίνηση, συνεισφέροντας σε μια συνολική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, μέσω των οδών Φιλελλήνων, Δασκαλογιάννη και Καπετάν Κοζύρη, οι επισκέπτες και οι κάτοικοι μπορούν να έχουν πρόσβαση στο κέντρο χωρίς ωστόσο να διαταράσσεται η κυκλοφοριακή ισορροπία. Η ανακατανομή του δημόσιου χώρου προάγει την κοινωνική συνοχή, μειώνει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση και προσδίδει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα στην πόλη.

Βασικά οφέλη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων περιλαμβάνουν:

  • Βελτίωση της κινητικότητας των πεζών: Η δημιουργία πεζοδρομημένων ζωνών συμβάλλει στην απρόσκοπτη και ασφαλή μετακίνηση των πεζών, δίνοντας προτεραιότητα στους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου.
  • Μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης: Ο περιορισμός της διέλευσης οχημάτων στα κεντρικά τμήματα της πόλης αναμένεται να μειώσει τα φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης και να εξασφαλίσει ομαλότερη κυκλοφοριακή ροή.
  • Μείωση της ατμοσφαιρικής και ηχητικής ρύπανσης: Ο περιορισμός της κυκλοφορίας οδηγεί σε χαμηλότερα επίπεδα ρύπων και θορύβου, συμβάλλοντας στη βελτίωση της δημόσιας υγείας.
  • Αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος: Οι ζώνες ήπιας κυκλοφορίας ενισχύουν την ελκυστικότητα του δημόσιου χώρου, βελτιώνουν την αισθητική και προάγουν τη βιώσιμη κινητικότητα.
  • Ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας: Οι πεζοδρομήσεις συμβάλλουν στην αύξηση της εμπορικής κίνησης, καθώς ενισχύουν τη βιωσιμότητα των τοπικών επιχειρήσεων, ιδιαίτερα στον τομέα του τουρισμού και της εστίασης.

Η επιτυχία των μέτρων αυτών εξαρτάται από την ορθή εφαρμογή των προτεινόμενων αλλαγών, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο και βιώσιμο σύστημα αστικής κινητικότητας. Παρά το γεγονός ότι η αλλαγή στον τρόπο μετακίνησης απαιτεί χρόνο, η αυξανόμενη προτίμηση για εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, κυρίως πεζοί, αντί για ΙΧ, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αναμένεται να ενισχύσει τη συνολική ποιότητα ζωής στην πόλη.

Συνημμένα Αρχεία:

Pezodromisi_Diavouleusi5_      V4-ΠΛΑΤΕΙΑ-Model

 

Η διαβούλευση θα διεξαχθεί από τις 12/11/2025 έως και τις 25/11/2025  και θα είναι διαθέσιμη στην αρχική σελίδα του επίσημου site του Δήμου στο εικονίδιο ¨Διαβούλευση¨

Η υποβολή προτάσεων, παρατηρήσεων και σχολίων θα είναι εφικτή με τους κάτωθι εναλλακτικούς τρόπους:
α) Ηλεκτρονικά με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email) στη διεύθυνση: diavoulefsi@dimosagn.gr
β) Online, δια της συμπλήρωσης της παρακάτω Φόρμα Συμμετοχής

*Μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο 2841340140 (Τμ. Πληροφορικής και Επικοινωνιών Δήμου Αγίου Νικολάου) για τυχόν προβλήματα με τη διαδικασία

 

Φόρμα Συμμετοχής







    Παρακαλώ αποδείξτε ότι δεν είστε μηχανή επιλέγοντας αεροπλάνο.

    Επικοινωνία

    Γραμμή επικοινωνίας με το Δήμο Αγίου Νικολάου 15454 (χρέωση ανάλογα με τον τιμοκατάλογο του τηλεφωνικού σας παρόχου), ή 2841340100

    E-Mail: info@dimosagn.gr

    Copyright © 2025 - Άγιος Νικόλαος
    Υλοποίηση: Polis Suite